Dobra baza emaili pomoże w rozwinięciu działalności

Każda firma, która chce się rozwijać, powinna spełnić kilka podstawowych warunków i nie  ma znaczenia, w jakiej branży działa. Po pierwsze powinna mieć dobrze zoptymalizowaną i wypozycjonowaną stronę internetową. W dzisiejszych czasach brak obecności przedsiębiorstwa w internecie oznacza, że skazane jest praktycznie na niebyt. Po drugie, każde przedsiębiorstwo powinno posiadać strategię marketingową i konsekwentnie ją realizować. Po trzecie, w każdej, ale to w każdej firmie, powinna funkcjonować dobra jakościowo baza email. Dzięki temu narzędziu firma będzie mogła być blisko swoich obecnych i przyszłych klientów. 

Jak stworzyć bazę mailingową w zgodzie z RODO?

W maju 2018 roku w życie weszły przepisy RODO, które regulują m.in. zasady wysyłania maili marketingowych. Jakie warunki trzeba zatem spełnić, aby posiadana baza email nie naruszała zasad RODO? To proste! Na etapie pozyskiwania kontaktów, należy zadbać o to, aby każdy, z kontaktów, który znajdzie się w bazie, wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. 

Warto też pamiętać, że nie na każdy rodzaj komunikacji mailowej potrzebna jest zgoda. Poza oczywistymi sytuacjami, kiedy komunikacja z klientem następuje w wyniku zawarcia transakcji kupna i sprzedaży, zgoda na wysłanie wiadomości e-mail nie jest również wymagana gdy użyty jest publicznie dostępny adres, oraz kiedy udzielana jest informacja, lub oferta handlowa wysłana została w odpowiedzi na prośbę konkretnego użytkownika. 

Jak nagrodzić zgodę na wpisanie do bazy email?

Zgodę na zapisanie do listy mailingowej zawsze warto nagrodzić. W jaki sposób? Najpopularniejszymi prezentami dla subskrybentów newsletterów są ekstra rabaty, dostęp do webinarów, poradniki w formie e-booków. Można też obiecać subskrybentom  wcześniejszy dostęp do ofert specjalnych, a nawet dedykowane tylko dla nich akcje promocyjne. Takie miłe gesty sprawiają, że łatwiej jest przełamać opór przed udostępnieniem adresu mailowego. 

Do czego wykorzystać posiadane adresy mailowe?

Starannie prowadzona baza email z wartościowymi adresami, to prawdziwa kopalnia możliwości! Można dzięki niej wysyłać cykliczne newslettery, w których prezentowane będą nowe produkty i usługi. Newslettery to również podstawowe narzędzie do przeprowadzania akcji promocyjnych, zwłaszcza w branży e-commerce. Firmy, które swoją działalność opierają o B2B, również korzystają z tej formy komunikacji z klientami. Obszerna baza email, pozwala zaprezentować szerokiemu gronu odbiorców najświeższe informacje z życia firmy, np. o zdobyciu nagrody, wprowadzeniu nowego produktu na rynek, nowatorskiej usłudze itp. 

To jednak nie wszystko. Firma, która chce się rozwijać i wyróżnić wśród konkurencji, słucha swoich klientów i regularnie pyta o zdanie na swój temat. Przeprowadzane cyklicznie badanie satysfakcji to krok milowy w kierunku rozwoju firmy. Kto da lepsze wskazówki, co należy poprawić i usprawnić, niż osoby, które skorzystały z usług lub używają produktu danej firmy? Wystarczy wsłuchać się w „głos ludu”, w miarę możliwości wcielić w życie otrzymane rady i patrzeć jak biznes nabiera rozpędu. 

Jak utrzymać higienę bazy email?

Im więcej adresów mailowych, tym większy potencjał sprzedażowy! To prawda, ale pod jednym warunkiem, a mianowicie takim, że wszystkie posiadane adresy są wartościowe, czyli po prostu aktualne. Utrzymanie higieny bazy adresów email polega na ich regularnej weryfikacji. Nieaktualne kontakty należy usuwać ze swojej bazy. Podobnie bezwzględnie należy postępować ze zduplikowanymi adresami, po to, aby uniknąć ryzyka kilkukrotnej wysyłki tej samej wiadomości do jednego odbiorcy. Warto też zadbać o segmentację, czyli przypisanie adresu e-mail do odpowiedniej grupy odbiorców. 

Dlaczego higiena bazy mailingowej jest taka ważna? Otóż niezweryfikowana baza to np. nieprawdziwe dane analityczne wysłanych newsletterów. To również strata czasu osoby obsługującej wysyłkę mailingu do niezadbanej bazy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *