Wpływ gadżetów reklamowych na marketing

Dobry plan marketingowy jest swoistym miksem wszystkich form promocji. Oczywiście stopień wykorzystania poszczególnych rozwiązań powinien być dostosowany do potrzeb firmy, oczekiwań grupy docelowej i charakteru produktu. Niemniej w strategii marketingowej można znaleźć miejsce i dla tradycyjnych rozwiązań i dla nowoczesnej reklamy cyfrowej. 

Jedną z popularnych form promocji są gadżety reklamowe. Dlaczego warto włączać je do miksu marketingowego firmy? jakie korzyści przynosi ich wykorzystywanie w kampaniach?

Budowanie świadomości marki dzięki gadżetom reklamowym

Budowanie świadomości marki to podstawowe zadanie nowych firm. Dzięki zaistnieniu w świadomości klientów można stosunkowo szybko zwiększać sprzedaż i generować zyski. Bez działań mających na celu zwiększanie rozpoznawalności trudno liczyć na szybki rozwój biznesu.

Oczywiście gadżety reklamowe są tylko jednym z elementów całego systemu budowania świadomości marki. Innymi chętnie wykorzystywanymi technikami jest marketing internetowy, kampanie w mediach lub reklama outdoor. Jednak warto zauważyć, że gadżety reklamowe wyróżniają się na tle innych form promocji. Wprawdzie trafiają do mniejszej liczby klientów, ale za to powodują powstanie połączenia emocjonalnego. Głównie ze względu na poczucie wdzięczności i liczbę możliwych interakcji z przekazem reklamowym. 

Budowanie połączenia emocjonalnego dzięki gadżetom reklamowym

Jedną z najważniejszych cech dobrych gadżetów reklamowych jest ich funkcjonalność. Dlaczego jest ona tak ważna? Funkcjonalność sprawia, że upominek promocyjny zaspokaja potrzeby klienta. Dzięki czemu powstaje emocjonalna więź pomiędzy klientem a marką.

Klienci czują wdzięczność i zobowiązanie. A to sprawia, że kupują więcej produktów danej firmy i są bardziej lojalni.

Duża liczba interakcji

Drugą ważną cechą dobrych gadżetów reklamowych jest ich używalność. Jeżeli gadżet jest odpowiednio dobrany do potrzeb potencjalnego klienta to istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie on używany często. Doskonałymi przykładami są kalendarze lub kubki reklamowe. Jeśli trafią w gusta to są używane codziennie przez długi okres.

Dzięki temu świadomość marki jest budowana w sposób niemożliwy do osiągnięcia w przypadku innych form marketingu. Zarówno tradycyjnego jak i internetowego.

Gadżety reklamowe alternatywą dla wizytówek

Na koniec warto poruszyć bardziej przyziemną kwestię. Otóż badania pokazują, że gadżety reklamowe mogą być dobrą alternatywą dla używanych masowo wizytówek lub ulotek. Okazuje się, że klienci bardzo często przyjmują wizytówki lub ulotki, a przy pierwszej możliwej okazji pozbywają się ich. To oczywiście sprawia, że przekaz reklamowy jest rejestrowany co najwyżej jeden raz. 

W przypadku gadżetu reklamowego taki problem nie występuje. Drobne upominki rzadko lądują w koszu na śmiecie. Zazwyczaj są chętnie używane lub przekazywane innym osobom. Więc nawet nie trafiony gadżet promocyjny może trafić do osoby, która będzie zadowolona z jego funkcjonalności i będzie go często używać. W efekcie pozna markę i będzie bardziej skłonna do zakupów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *