Przesyłki kurierskie dla firm z branży e-commerce stanowią jeden z filarów skutecznej działalności. Mimo rosnącej popularności Paczkomatów, na które decyduje się już więcej klientów e-commerce niż na usługi kurierskie (według raportu Gemius dla E-commerce Polska i badań Kantar Polska z kwietnia 2020 i 2021), kurier to nadal niezbędna usługa, przede wszystkim w e-handlu, ale także w biznesie w ogóle. W związku z rosnącą popularnością Paczkomatów najlepiej by było żeby dostawy towarów z e-commerce obsługiwała ta z najlepszych firm kurierskich, która ma w ofercie zarówno Paczkomaty, jak i przesyłki kurierskie dla firm. Standardowe usługi kurierskie i Paczkomatowe w ofercie InPost uzupełnia także oferta abonamentowa, oferująca bardziej korzystne ceny paczek w zamian za regularne opłaty, usługa Smart Courier, skierowana do biznesu usługa przesyłki i zwrotu dokumentów wymagających podpisu, oraz Fulfillment, czyli pakiet usług pozwalający na kompleksową obsługę logistyki w e-commerce przez przewoźnika.
Przesyłki kurierskie i Paczkomatowe dla firm
Dlaczego warto wybrać ofertę InPost? Przede wszystkim dlatego, że wtedy powierzamy jednej firmie nadanie paczek zarówno przez kuriera jak i do Paczkomatów, co jest zarówno mniej kłopotliwe, jak i na ogół tańsze niż rozbijanie usług na dwie różne umowy z dwoma różnymi firmami. InPost oferuje przy tym atrakcyjne ceny: paczki kurierskie w ofercie dla firm zaczynają się już od 9,99 zł, a przesyłki do Paczkomatów od 8,91 zł. Obie usługi są też gwarancją szybkiej dostawy paczki – dostawa paczek w większości przypadków następuje już następnego dnia po nadaniu (przesyłkę znajdziemy w Paczkomacie następnego dnia nawet w 98% przypadków). InPost ma też dla swoich klientów wiele innowacyjnych rozwiązań, wśród których wyróżnia się (obok samych Paczkomatów) niezwykle popularna aplikacja mobilna InPost Mobile. Dzięki aplikacji klienci mogą łatwo śledzić paczki, otwierać zdalnie skrytki Paczkomatu, przekierować paczkę kurierską do Paczkomatu (lub na inny adres na tej samej ulicy), przedłużyć czas przechowywania przesyłki w Paczkomacie i zapłacić za przesyłkę pobraniową. Wszystko to znacznie poprawia doświadczenie klientów, a więc sprawia, że chętniej wrócą do sklepu. Ponadto, InPost cieszy się dużym zaufaniem klientów, co odzwierciedla bardzo wysoki wskaźnik NPS (powszechnie używany do pomiaru lojalności klientów) dla usług przewoźnika, uzyskany we wspomnianych badaniach Kantar Polska.
Przesyłki w abonamencie
Firmy z sektora e-commerce, które ze względu na prowadzoną działalność nadają większe ilości paczek, mogą zaoszczędzić na kosztach przesyłki korzystając z oferty abonamentowej InPost. Abonament to forma umowy, w której kontrahent zobowiązuje się do wnoszenia co miesiąc stałej opłaty (którą w całości może przeznaczyć na zakup usług operatora), w zamian za co dostaje zniżki na wysyłkę paczek. W abonamencie InPost cena najtańszej przesyłki do Paczkomatu wynosi 8,91 zł (9,99 zł za kuriera) w najbardziej opłacalnej opcji Midi Firma (za 600 zł na 24 miesiące), ale nawet w najtańszym abonamencie Micro Firma (za 150 zł, na 24 miesiące) ceny zaczynają się już od 9,39 zł za przesyłkę do Paczkomatu. Koszt twojego abonamentu i ceny za nadanie przesyłek pozostają stałe przez cały okres trwania umowy. Kontrahent może też korzystać z promocyjnych cen przesyłek pobraniowych oraz z darmowego podjazdu kurierskiego. Operator daje też nowym kontrahentom możliwość przetestowania oferty abonamentowej: firma korzystająca z najtańszego abonamentu Micro Firma może zrezygnować z umowy przed końcem trzeciego okresu rozliczeniowego bez konsekwencji.
Paczka z pełną obsługą – Fulfillment
Do branży e-handlowej skierowana jest również usługa Fulfillment. Jest to system kompleksowej obsługi procesów logistycznych w sklepie internetowym. Towary zakupione w hurtowni lub u producenta przez firmę e-handlową wykorzystującą ofertę Fulfillment nie trafiają do sprzedawcy, ale do magazynów operatora, gdzie są składowane do czasu złożenia zamówienia, kiedy to pracownicy magazynu przystępują do pakowania zamówionych towarów, które są następnie wysyłane do klienta końcowego. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Zamiast podpisywania i monitorowania wielu umów z różnymi kontrahentami – na wynajem magazynu, zatrudnienie pracowników, materiały opakowaniowe, przesyłkę towarów – sklep ma jedną umowę z operatorem usługi Fulfillment. Ponieważ operator zajmuje się całym procesem, od dostawy towarów do magazynu, przez kompletację i pakowanie zamówień, aż po wysyłkę do klienta, to może obniżyć koszty (dzięki ekonomii skali) oraz przyspieszyć cały proces, dzięki czemu paczka z zamówieniem dotrze do klienta w krótszym czasie od momentu jego złożenia.
Przesyłka z dokumentami do podpisu
Dostawa z e-commerce to nie jedyne miejsce dla usług firm kurierskich w biznesie. Wiele innych firm także wysyła paczki kurierem w ramach swojej działalności, czy to pomiędzy oddziałami czy do kontrahentów. Do tych firm skierowana jest usługa SmartCourier InPost, w ramach której kurier dostarczy do partnerów firmy paczki z dokumentami wymagającymi podpisu i weryfikacji odbiorcy, a po potwierdzeniu odwiezie je z powrotem do nadawcy . Dokumenty mogą być przesyłane w formie tradycyjnej albo elektronicznej (usługa eSmartCourier). Paczki z dokumentami papierowymi przesyłane są w dedykowanych kopertach InPost, a elektroniczne na specjalnie przygotowanych tabletach z zastosowaniem specjalnych mechanizmów szyfrowania i zabezpieczania dokumentów. Obsługą dokumentów zajmują się wyłącznie wyspecjalizowani, dedykowani kurierzy.