Bez względu na to, czy e-commerce to podstawa Twojej działalności, czy uzupełnienie sprzedaży stacjonarnej, sama strona internetowa nie wystarczy. Oczywiście pozycjonowanie sklepów internetowych może pomóc poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania, ale takie działania potrzebują również odpowiedniego wsparcia. Jednym z najbardziej podstawowych rozwiązań są social media. W pierwszej kolejności należy wypróbować te najpopularniejsze, a na czele wciąż znajduje się Facebook. Konta na tym portalu ma dziś niemal cały przekrój społeczeństwa i potencjalnych klientów – od nastolatków po osoby po 70-ce. To jednak nie jedyna korzyść, jaką przyniesie Twojej działalności regularnie aktualizowany fanpage na Facebooku. Warto poznać również kilka innych atutów tej platformy.
Szansa na zwiększenie sprzedaży
Zaczynamy od zalety najważniejszej, która dla większości firm jest zdecydowanie na pierwszym miejscu, to do niej stara się więc doprowadzić każda agencja interaktywna. Kraków czy Warszawa, w końcu wszyscy prowadzą sklepy internetowe dla zysków. Facebook może pomóc Ci w sprzedaży na różny sposób. Fani mogą kupić coś, klikając w linki przy postach zamieszczanych na Twoim fanpage’u. Możesz też skorzystać z możliwości otworzenia sklepu na Facebooku, co ułatwi potencjalnym klientom znajdowanie poszukiwanych towarów. Wreszcie możesz skorzystać z reklam na tym portalu, którymi można przyciągnąć do swojego sklepu nie tylko osoby obserwujące fanpage, ale również wybrać nowe grupy docelowe.
Okazja na pozyskanie nowych klientów i odzyskanie starych
To właśnie reklamy na Facebooku idealnie nadają się do pozyskiwania nowych klientów. Umożliwiają tworzenie dość precyzyjnych i zróżnicowanych grup docelowych. Możemy więc dotrzeć z reklamą do osób, wybierając zainteresowania związane z naszą branżą, a także zdefiniować płeć, wiek czy miejsce zamieszkania odbiorców. W ten sposób możemy lepiej dostosować komunikat reklamowy i kierować go precyzyjniej niż choćby w wyszukiwarce.
Reklamy na Facebooku, powiązane z prowadzeniem fanpage’u w tej witrynie, to także możliwość powrotu do osób, które już dokonały zakupu. By skierować do nich skuteczną reklamę, potrzebny będzie tak zwany piksel Facebooka, który instaluje się w witrynie sklepu. Oprócz takich osób można będzie dotrzeć również do tych, które tylko odwiedziły stronę, ale nie zdecydowały się na zakup, na przykład porzucając produkt, który już znalazł się w ich koszyku zakupowym.
Budowanie rozpoznawalności i kreowanie wizerunku
Dobrze prowadzony fanpage pozwoli także na rozwój wizerunku sklepu internetowego. Samo posiadanie profesjonalnie wyglądającego profilu zwiększa zaufanie do firmy i sprawia, że staje się ona bardziej wiarygodna w oczach klientów. Odpowiednio obrana strategia publikowanych postów – zwykle nie obejdzie się bez płatnej promocji – pozwoli zwiększyć liczbę fanów. Im ich więcej, tym większa rozpoznawalność marki.
I choć wszystkim właścicielom sklepów zależy na zyskach, nie wszystkie z wrzucanych postów muszą mieć charakter wyłącznie sprzedażowy. Facebook to miejsce na porady związane z użytkowaniem oferowanych produktów, ciekawostki i historie z życia firmy. Fanpage naprawdę może więc mocno wpłynąć na jej wizerunek.
Budowanie relacji z klientem
Umiejętne prowadzenie komunikacji na Facebooku może sprawić, że uda się wytworzyć więź między sprzedawcą a klientami. Posty na Facebooku mogą ich na różne sposoby angażować, rozwiązywać ich problemy. Informacje o zniżkach czy promocjach, kody rabatowe zamieszczane na Facebooku – to wszystko sprawi, że profil po prostu będzie opłacało się obserwować. Odpowiedzi na pytania i wątpliwości fanów, interakcje z nimi i ciekawe wpisy mogą nawet wykreować wokół Twojego sklepu całą społeczność zainteresowaną branżą, w której funkcjonujesz.