fcsd.pl

Biznes, Finanse, Prawo, Polityka, Nauka

Biznes

Punkty i rabaty na zakupy. Czy taki program lojalnościowy ma sens?

Punkty i rabaty na zakupy. Czy taki program lojalnościowy ma sens?

Większości branż na polskim rynku panuje duża konkurencja. Bez sprawnie prowadzonych działań marketingowych trudno jest uzyskać przewagę nad innymi markami i zdobyć grono stałych klientów. Aby uniknąć problemów ze sprzedażą produktów lub usług, powinno się wdrażać programy lojalnościowe. Dzięki nim w długim okresie zdobywa się większe zaufanie klientów i stabilizuje się sytuację finansową firmy. Czy takie efekty uzyska się dzięki programowi lojalnościowemu z punktami i rabatami na zakupy?

Rodzaje programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe dzielą się na dwa główne typy. Pierwszy z nich polega na uzyskiwaniu punktów za zrobione zakupy. Punkty są przyznawane klientowi za konkretne produkty lub zawartość koszyka. Następnie przypisuje się je do indywidualnego konta klienta. Po uzyskaniu odpowiedniej kwoty konsument ma możliwość wymiany punktów programu lojalnościowego na wybraną nagrodę rzeczową bądź rabat na zakupy w tej samej sieci lub sklepie.

Programy lojalnościowe to również akcje money back. Dzięki pomocy i360.com.pl w każdej firmie można wdrożyć program, w którym uczestnicy uzyskają zwrot części wydatków na zakupy prosto na konto osobiste. Zwrot wydatków na zakupy wynosi od kilku do nawet kilkunastu procent wartości danego towaru. Takie rozwiązanie sprawia, że kupujący uzyskuje dodatkową gotówkę na dowolne wydatki.

Czy punkty i rabaty wciąż są atrakcyjne dla klientów?

Po pojawieniu się programów lojalnościowych typu money back pojawiło się sporo pytań o przyszłość programów opartych na punktach i rabatach na zakupy. Konsumenci wciąż są zainteresowani możliwością uzyskania atrakcyjnych nagród i rabatów na kolejne zakupy, dlatego są skłonni dołączyć do kolejnego programu lojalnościowego. Aby zwiększyć ich zainteresowanie akcją, twórca programu powinien zadbać o atrakcyjny katalog nagród rzeczowych i pieniężnych. To właśnie nagrody są głównym motywatorem do udziału w akcji, dlatego ich charakter i wartość powinny być dostosowane do oczekiwań grupy docelowej.

Atrakcyjność programów lojalnościowych, w których zbiera się punkty, jest uzależniona również od czasu na wykorzystanie zgromadzonych punktów. Jeśli czas na ich wymianę na nagrody jest zbyt krótki, uczestnicy szybko się zniechęcają, gdyż mają poczucie, że nie uda im się osiągnąć żadnej korzyści z uczestnictwa w programie. Ważne jest zatem ustalenie optymalnego czasu trwania akcji i zasady wymiany punktów na nagrody. W przeciwnym razie liczba uczestników akcji będzie niewielka.

Udostępnij