Kubki z nadrukiem to ciągle bardzo popularne podarunki reklamowe i wiele firm nie wyobraża sobie bez nich swojej oferty gadżetowej. A dla firm produkujących materiały promocyjne to podstawowa pozycja w asortymencie i jedno z najważniejszych źródeł przychodu.
Czy taki gadżet reklamowy ma jeszcze sens? Czy warto przeznaczać budżet marketingowy na jego przygotowanie? Jakie są największe wady kubków reklamowych?
Gadżet niezbyt potrzebny
Nie oszukujmy się – przeciętny człowiek nie potrzebuje kilku lub kilkunastu kubków. Zazwyczaj używa jednego lub dwóch w domu i podobnej liczby w pracy. Czy otrzymanie kilkunastu kubków reklamowych sprawi, że będzie on zadowolony? Czy będzie ich często używał? Oczywiście, że nie. A to oznacza, że kubek ten nie będzie pełnił swojej roli. Dlatego kubki z nadrukami to gadżety, w przypadku których warto zachować umiar. Nie oznacza to, że w ogóle nie warto ich produkować. Ale na pewno nie warto produkować ich w nadmiarze.
Kubek zajmujący miejsce
Z nadmiarem kubków reklamowych wiąże się jeszcze jeden problem. Otwierając szafkę w domu czy w pracy z pewnością natkniemy się na ogromną liczbę kubków z nadrukami. Na palcach jednej ręki można bowiem policzyć osoby, które nigdy takim gadżetem nie zostały obdarowane.
Kolejny kubek na pewno nie będzie przez nich dobrze przyjęty. A w skrajnych przypadkach możliwe jest nawet, że odmówią przyjęcia gadżetu reklamowego w tej formie. Co oczywiście powoduje, że przekaz reklamowy do nich nie dotrze.
Kubek niepraktyczny
Kolejną wadą kubków reklamowych jest to, że są one po prostu mało praktyczne. Firmy chcąc odróżnić się od konkurencji często sięgają po kubki, z których po prostu trudno pić. To sprawia, że ich używanie staje się problemem i na pewno nie powoduje pozytywnych skojarzeń, z firmą której komunikat reklamowy znajduje się na ich powierzchni.
Czy taki gadżet ma jeszcze sens?
Dochodzimy do odpowiedzi na tytułowe pytanie, która paradoksalnie brzmi – tak. Kubki z nadrukami są bardzo dobrymi gadżetami reklamowymi. Jednak, aby właściwie wypełniały zadanie polegające na budowaniu marki i budowaniu relacji muszą być wolne od wad.
Kubki reklamowe nie mogą być podstawowym gadżetem w asortymencie firmy. Nie można ich wręczać klientom przy każdej możliwej okazji. Nadmiar to coś czego klienci nie lubią. I na pewno dzięki nadmiarowi nie zbuduje się pozytywnych skojarzeń z firmą lub jej produktami.
Kubki reklamowe muszą też być praktyczne i estetyczne. Być może dzięki tym cechom staną się ulubionymi kubkami obdarowanego klienta. Wtedy oczywiście będą często używane, a komunikat jaki przekazują będzie często widziany przez klienta. Należy bowiem pamiętać, że zaledwie w ciągu jednej godziny klienci zerkają na kubek co najmniej kilkanaście razy. A połączenie widoczności komunikatu i odczuciami związanymi z delektowaniem się gorącym napojem powoduje, że komunikat nabiera jeszcze bardziej pozytywnego wydźwięku.